22 May 2005

Nikmat Adik Beradik Ramai. Aku Tak Merasa!

Aku ni tak mempunyai adik beradik yang ramai. Yang ada hanya aku sebagai yang sulong dan adik aku seorang yang bongsu. Kalau ikutnya memang ramai, ada 6 beradik, namun begitu 4 meninggal dunia ketika masih kecil. Adik aku kedua meninggal dunia di US ketika ayahku menyambung pelajaran di sana. Masa tu umur aku 4 bulan, aku, ayah dan mama ke sana. Adikku yang ketiga meninggal di Kuantan, Pahang. Adik ketiga meninggal dunia di Teluk Intan, Perak. Keempat adikku sekarang. Kelima meninggal dunia di Alor Setar, Perak. Ramai yang mengatakan seronok mempunyai sedikit adik beradik, namun begitu bagiku aku suka adik beradik ramai. Itulah manusia, tidak pernah rasa syukur dengan apa yang dia ada. Pada pandangannya, apa yang ada pada dirinya itu kekurangan, namun begitu pada pandangan orang ia satu kelebihan. Jadilah orang yang bersyukur, sesungguhnya kesusahan, kesenangan, kelebihan dan kekurangan adalah satu ujian. Jadi bagaimana kita hadapi ujian itu adalah penentu tempat kita di akhirat kelak.
Adik aku ni sedang praktikal sebagai seorang juruteknik komputer di Ipoh, Perak. Dia ni cekaplah bab-bab memasang streamyx dan komputer. Sapa-sapa yang nak meminta khidmatnya bolehlah menghubunginya melalui aku. Posted by Hello