13 May 2005

Cahaya Mata! Khabar Sedih Untuk Orang Bujang

Semasa aku bujang tidak tergambar apakah perasaan apabila menjadi seorang bapa. Apa yang aku tahu aku memberikan satu kekuatan kepada mama dan ayahku. Segala yang ku pinta, tak pernah dilambatkan. Segala yang ku kata, tak pernah tak di kota. Apakah kekuatan yang ada kepada seorang anak? Apa yang ku tahu ada mesej Tuhan kepada manusia. Apabila meninggalnya anak Adam, ada 3 perkara yang mengiringinya masuk ke dalam kubur. Amal kebajikan, doa anak yang soleh dan ilmu yang bermanafaat. Wah! Hebat peranan seorang anak kepada ibu bapanya. Adakah orang yang berkahwin sahaja mendapat kelebihan itu? Sudah tentu! Anak di sini maksudnya anak manusia bukan anak kucing, anak arkus dan sebagainya. Jadi memang bertuah bagi yang berkahwin, khabar sedih untuk orang bujang. Ketika saat pertama memegang bayi yang baru lahir pada tanggal 16 Februari 2003, jam 11.00 malam. Baru aku rasa nikmat menjadi seorang ayah. Kelembutan wajahnya mengusik kalbu, kilauan matanya menenang jiwa, suara tangisnya merangsang kekuatan. Hebat! Memang hebat! Ketika ku balik keletihan, dialah penjana tenaga. Ketika ku kerunsingan, dialah transformer ceria. Ketika aku stress, dia agen gembira. Hebat! Memang Hebat! Berita gembira untuk orang yang sudah berkahwin, khabar sedih untuk orang bujang.
Keceriaanmu pengubat rindu penghalang resah penawar stress pengolah bahagia Taman Mawaddah Wa Rahmah. Muhammad Iqbal Nu'aim Posted by Hello

1 comment:

Anonymous said...

Memang betul apa yg abg Fauzul cakap.... Moga Allah beri peluang pada Aida utk kecapi nikmat yg Aida x tahu bila akan Aida perolehi...