25 June 2005

25 Jun : Air Asia

Kami mengambil penerbangan Air Asia. Air Asia ni ibarat sebuah bas ekspress bagi businessman. Tambangnya murah dan efisien. Pengalaman aku naik Air Asia ni, kita boleh lihat gelagat penumpangnya. Kebanyakannya memang usahawan. Dengan PDAnya, smartphonenya. Cuma dalam Air Asia ni tak dapat makan freelah. Walaubagamanapun, makanan boleh dibeli daripada pramugarinya. Apabila diambil kira kos penerbangan dan makan dalam penerbangan Air Asia memang jauh lebih murah daripada penerbangan Malaysia Airlines (MAS). Aku pun berfikir-fikir untuk membawa keluargaku bercuti ke Jakarta tahun hadapan. InsyaAllah jika ada rezeki. Satu lagi, percaya ataupun tidak. Aku bertemu dengan Tuan Haji Mad Sabu, Naib Presiden PAS dalam penerbangan yang sama. Aku pernah buat program yang mana dia menjadi antara panelis ketika di UM dahulu. Dia pun ingat-ingat lupa. Ya lah! Program tu aku anjurkan dalam Karnival Rakan Muda UM tahun 97. Sekarang sudah 2005. Hampir 8 tahun. Lagipun masa berubah dan bentuk fizikal pun dah berubah.